Studio graficzne — czym różni się od agencji reklamowej?

Studio graficzne — czym różni się od agencji reklamowej?

Osoby poszukujące osoby do wykonania prac graficznych stoją przed bardzo szerokimi możliwościami wyboru. Mogą oni wybrać freelancera — pojedynczego grafika działającego na własny rachunek. Alternatywne rozwiązania to zlecenie prac studiu graficznemu, bądź agencji reklamowej. O ile to, kim jest grafik freelancer, nie budzi wątpliwości, to nie każdy zdaje sobie sprawę czym różni studio graficzne od agencji reklamowej.

Studio graficzne a agencja reklamowa — różnice

Studio graficzne jest tworem znacznie mniejszym od agencji reklamowej, skupiającym się na wykonywaniu zazwyczaj wyłącznie projektów graficznych. Studia graficzne często prowadzone są przez zaledwie dwie, trzy bądź cztery osoby, nie rzadko bliskich znajomych. Jednak w przypadku dużych zleceń bądź potrzeby osoby o specjalizacji innej, niż ich własna, są gotowi współpracować z freelancerami, zlecając im wykonanie niektórych prac i zajmując się nadzorowaniem projektu.

Agencje reklamowe również wykonują projekty graficzne, jednak inaczej niż w przypadku studia graficznego, wykonują one cały szereg innych zadań związanych z dbaniem o wizerunek klienta oraz jego reklamę. Mogą na przykład zająć się pozycjonowaniem strony lub nawiązać współpracę z influencerami. O studio graficzne to zazwyczaj pojedynczy zespół, agencja reklamowa zwykle posiada wiele zespołów i jest gotowa pracować nad wieloma projektami jednocześnie.

Studio graficzne czy agencja reklamowa — komu zlecić projekty graficzne?

Wiesz już, na czym polegają główne różnice między studiem a agencją, jednak nie koniecznie odpowiada to, któremu z tych podmiotów zlecić projekty graficzne. Studia, ze względu na znacznie mniejsze rozmiary, zwykle oferują ceny korzystniejsze, niż agencje. Z drugiej strony, w pakiecie oferty agencji reklamowej znajdziesz znacznie szerszy zakres usług, z których wiele również może okazać się przydatna.

Agencje oznaczają więc większe ceny. Czy w parze idzie również wyższa jakość usług? Nie koniecznie. Nie rzadko to właśnie w studiach pracują najbardziej utalentowani graficy, a dzięki temu, że nie biorą one dużej ilości zleceń w jednym momencie, mogą poświęcić klientowi więcej uwagi.

Agencje stanowią dobre rozwiązanie, kiedy oczekujesz szerokiego wachlarza usług i jednocześnie operujesz znacznym budżetem. Oczywiście wiele z agencji również kusi atrakcyjnymi, niskimi cenami, jednak podejście do niskobudżetowego klienta ma zwykle masowy charakter — agencje skupiają swoją główną uwagę na największych klientach, tych mniejszych niekiedy traktując po macoszemu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *