Sprzedaż domu – bezpośrednio czy z agencją?
Sprzedaż domu to dość trudne zadanie. Przede wszystkim wymaga poświęcenia czasu, a dodatkowo trzeba posiadać wiedzę na temat tego, co aktualnie dzieje się na rynku nieruchomości. Dom sprzedać można samodzielnie lub skorzystać z usług biura nieruchomości. Warto wiedzieć co łączy się z jedną i drugą opcją.
Przygotowanie domu do sprzedaży
Cały proces sprzedaży domu rozpoczyna się od jego odpowiedniego przygotowania. Aby sprzedać nieruchomość w pierwszej kolejności należy wykonać jej zdjęcia, które znajdą się w ofercie. Poza tym pamiętać należy, że osoby zainteresowane kupnem będą chciały dom zobaczyć. Dlatego tak ważne jest, aby nieruchomość została właściwie przygotowana. Oczywiście wszystko to można wykonać samodzielnie. Trzeba jednak pamiętać, że aby dom prezentował się dobrze potrzebna jest wiedza dotycząca aktualnych trendów w projektowaniu wnętrz. Każdemu właścicielowi jego dom najczęściej wydaje się idealny. Jednak inni mogą mieć zupełnie inne zdanie. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy agencji nieruchomości ABA. Profesjonaliści korzystając ze swojej wiedzy będą dokładnie wiedzieć, jak przygotować dom do sprzedaży, aby prezentował się on atrakcyjnie i zachęcał do kupna.
Profesjonalna oferta
Kiedy dom jest już właściwie przygotowany do sprzedaży, kolejnym krokiem jest przygotowanie oferty. Jest to niezwykle ważne, gdyż to właśnie od jej jakości zależeć będzie zainteresowanie domem ewentualnych kupców. Dobra oferta sprzedaży nieruchomości zawierać powinna takie elementy jak atrakcyjne zdjęcia, zachęcający opis nieruchomości oraz cenę, która odpowiada trendom na rynku. Zwłaszcza w tym trzecim elemencie pomocna może być agencja nieruchomości. Doświadczeni agenci korzystając ze swojej wiedzy będą potrafili adekwatnie wycenić nieruchomość tak, aby z jednej strony nie zaniżyć, ani nie zawyżyć jej wartości.
Promocja i sprzedaż
Kolejny etap w procesie sprzedaży domu to prezentacja oferty oraz finalizacja sprzedaży. Promocja oferty jest dość czasochłonna. Dodatkowo wymaga pewnej wiedzy dotyczącej choćby promocji i reklamy w internecie. Dziś samo umieszczenie ogłoszenia na jednym bądź dwóch portalach to za mało. Profesjonalne biura nieruchomości zatrudniają w swoich szeregach specjalistów ds. promocji, dzięki pracy których oferta skutecznie trafia do potencjalnych kupców. Ostatni etap to finalizacja sprzedaży. Ta często wiąże się z długimi negocjacjami, a następnie z wieloma formalnościami. Aby nie pogubić się w tym gąszczu można skorzystać z pomocy biura nieruchomości.