Pozyskiwanie i generowanie leadów sprzedażowych dla B2B i B2C

Pozyskiwanie i generowanie leadów sprzedażowych dla B2B i B2C

Operując we współczesnym rynku często można spotkać się z określeniem „lead”. Termin ten oznacza potencjalnego klienta, który został zachęcony dodanej oferty poprzez kampanię reklamową, formularz, transmisję i tym podobne zabiegi. Ilość leadów, którymi dysponuje dane przedsiębiorstwo bezpośrednio przekłada się na jego obrót i zarobki, dlatego jest to tak cenny zasób.

Generowanie leadów polega na wykorzystaniu rozmaitych technik w celu pozyskania danych kontaktowych możliwych klientów. W grono to wliczają się zarówno osoby prywatne jak i inne firmy, które są zainteresowane naszą ofertą. Mowa tutaj o relacji B2B (business-to-business) oraz B2C(business-to-consumer), które operują na całkowicie odmiennych warunkach.

 Jak działa pozyskiwanie leadów sprzedażowych?

Istnieje wiele różnych sposobów, aby zdobyć informacje o potencjalnym kliencie. Najrozsądniej jest spojrzeć na bieżące statystyki, które wskazują na najskuteczniejsze metody, przy pomocy których lead sprzedażowy jest generowany. Mowa tutaj o:

  • Mailowych kampaniach reklamowych
  • Google Ads
  • Prowadzeniu mediów społecznościowych
  • Rozdawaniu ulotek
  • Podwyższaniu pozycjonowania stron
  • Reklamach telewizyjnych

Rzecz jasna, istnieje wiele więcej technik, lecz nie wszystkie z nich są równie skuteczne. Poza tym, istnieją dość duże rozbieżności pomiędzy sukcesem danych metod w konkretnej dziedzinie. Dla przykładu – generowanie leadów b2b przy pomocy telewizji sprawdza się znacznie lepiej niż w przypadku indywidualnych konsumentów.

Najlepsze sposoby na generowanie leadów

Zainteresowanie klienta zazwyczaj jest najwyższe wtedy, gdy przedstawiana mu reklama niesie z sobą faktyczną wartość informacyjną. Stwierdzenie to tłumaczy fenomen reklamy poprzez media społecznościowe, takie jak Facebook czy YouTube, gdzie profile firm zyskują wielu subskrybentów. Pozyskiwanie leadów tą metodą jest niezwykle skuteczne, gdyż ludzie sami angażują się w naszą ofertę. Należy jednak liczyć się z koniecznością zatrudnienia dodatkowego pracownika, który będzie te media prowadził.

Chociaż sposób ten jest najpopularniejszy w relacji B2C, to okazjonalnie może skontaktować się z nami druga firma, chętna na podjęcie współpracy lub skorzystanie z naszych usług. Generowanie leadów b2b jest prostsze w przypadku pozycjonowania stron oraz reklam przeglądarkowych, które są kierowane automatycznie do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Wartą uwagi alternatywą jest również rozsyłanie e-mailów z informacjami o naszej działalności lub fizyczne reklamy na tablicach i billboardach.

Do pozyskiwania i generowania leadów  B2B i B2C, można również wykorzystać metodologię inbound marketingu o której przeczytasz  na tej stronie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *