Praktycznie każdego przedsiębiorcę czeka edukacja z marketingu internetowego, ponieważ coraz więcej osób przenosi się do kupowania online i żeby pozyskiwać klientów właściciele firm będą musieli znać się na podstawowych, a nawet zaawansowanych funkcjach marketingu internetowego.

Jakie są najpopularniejsze narzędzia wykorzystywane przez emarketerów?

  1. Buffer – to narzędzie umożliwia nam zautomatyzować oraz uprościć cały proces dotyczący obsługi wielu kont social media. Jest to niewątpliwe ułatwienie dla osoby, która zarządza wieloma kontami na przykład na Facebooku, ale także w przypadku gdy mamy wiele różnych miejscach, czyli na przykład jednym kątem zarządzam na Facebooku, a drugim na Instagramie i trzecim na Twitterze. Wtedy Problem pojawia się, gdy trzeba za każdym razem zalogować się do każdego z tych serwisów, przez co tracimy zbędnie czas, aby opublikować tę samą informację. Wtedy za pomocą buffera możemy zintegrować wszystkie konta i tę samą wiadomość w ciągu kilku sekund opublikować na wszystkich serwisach jednocześnie.
  2. Mouseflow – Jedno z najpotężniejszych narzędzi do śledzenia użytkowników na swojej stronie internetowej. Wystarczy za pomocą prostych kodów zainstalować na swojej stronie odpowiedni skrypt, który będzie śledził to co użytkownicy robią naszej stronie. Pokaże nam w ten sposób, kóre miejsca są najczęściej klikane oraz gdzie wędruje kursor osoby, która przebywa na naszej stronie. Możemy w ten sposób znaleźć najlepsze miejsca, w których warto umieścić produkt do sprzedaży czy też zapis na listę adresową. W ten sposób możemy także dowiedzieć się, z którego miejsca na naszej stronie użytkownicy najczęściej korzystają i w którym miejscu najczęściej dodają produkty do koszyka.
  3. Mixpanel – to narzędzie marketingowe używany jest najczęściej do kampanii mailingowej, więc jeśli budujemy listy adresowe to będzie idealnym rozwiązaniem. Pozwala nam ono nie tylko przygotować i skonfigurować wysyłkę maili, ale także dokładnie sprecyzować, do których użytkowników chcemy wysłać wiadomość email. Możemy w ten sposób bardzo precyzyjnie targetować grupę naszych odbiorców, a dzięki zaawansowanej funkcją split testów możemy sprawdzać, które nagłówki są lepsze czy też która treść w mailu lepiej działa.

Wszystkie te narzędzia są dostępne za darmo w wersji podstawowej natomiast gdy chcemy przejść do wersji zaawansowanej będziemy musieli ponieść niewielkie opłaty. Jednak warto zainwestować odpowiednią sumę pieniędzy, aby móc dokładnie badać skąd przychodzą do nas klienci oraz optymalizować stronę, aby kupowali więcej i częściej.