![Kilka pomysłów jak stworzyć oryginalny szyld reklamowy](https://netmarketing.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/malaysia-1373971_640.jpg)
Kilka pomysłów jak stworzyć oryginalny szyld reklamowy
Główna forma reklamy outdoorowej
Reklama zewnętrzna cieszy się ogromną popularnością, ze względu na możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Najpopularniejszą metodą, stosowaną w reklamie outdoorowej są szyldy reklamowe. Zazwyczaj wielkoformatowe, kolorowe, krzykliwe, słowem zwracające uwagę. Czy aby na pewno? Obecnie ilość reklam, znajdująca się w przestrzeni publicznej może przytłaczać potencjalnych klientów. A kolejny baner lub szyld, ginie w tłumie innych, bardzo do niego podobnych. Jak zatem powinien być zaprojektowany szyld reklamowy, aby faktycznie spełniał on swoją funkcję i zwracał uwagę (oraz zapadał w pamięć lub skłaniał do refleksji) odbiorców?
Czego należy unikać projektując szyld reklamowy?
Choć zadaniem reklamy jest zwrócenie uwagi klienta i zachęcenie go do skorzystania z naszych usług, to wbrew pozorom stara zasada „mniej znaczy więcej,” potrafi się sprawdzić również w marketingu. Najczęstsze błędy, które pojawiają się na etapie projektowania, to zrezygnowanie z przejrzystego minimalizmu (na rzecz jak największej ilości wszystkiego – czcionek, informacji, kolorów, grafik itd.), nie wpasowanie szyldu w otoczenie oraz zaburzenia w typografii projektu. Pamiętajmy również, że ostatecznie liczy się jakość i projekt, a nie wielkość stworzonej przez nas reklamy.
O tym pamiętaj, jeśli chcesz, aby twoja reklama była skuteczna
Jednym z najważniejszych elementów podczas projektowania, jest zadbanie o przejrzystość szyldu. Nie należy umieszczać na nim napisów tak, aby zajmowały całą powierzchnię, bo zaciemnia to odbiór reklamy. Dostosuj również wielkość, uwzględniając, z jakiej odległości klienci będą zwracali uwagę na szyld. Należy znaleźć złoty środek pomiędzy wielkością (aby reklama nie wydawała się zbyt agresywna), a przejrzystością.
Wyróżnij się! Oryginalność jest w cenie
Kolejny bezpłciowy szyld, wyglądający dokładnie tak samo jak wszystkie inne, z pewnością nie przykuje uwagi. Sposobów na wyróżnienie się w tłumie, jest kilka. Przede wszystkim, warto postawić na oryginalny kształt szyldu, nawiązujący do naszej marki. Dzięki temu klienci na pewno zwrócą na niego uwagę. Kolejnym rozwiązaniem, są oryginalne materiały. Ładnie podświetlone, przydymione szkło, będzie wyglądało dużo ciekawiej niż klasyczny plastik lub metal. Interesującą opcją są również szyldy wycinane lub wypalane w drewnie. Taka reklama świetnie się sprawdzi zarówno w mieście (będzie się wyróżniać i zwracać uwagę), jak i w bardziej zielonym otoczeniu (szyld będzie wówczas sprawiał wrażenie idealnie wkomponowanego w tło.)
Warto również umiejętnie korzystać z dodatków, takich jak brokat, oświetlenie, wypukłe elementy lub kucia. Ważne, aby szyld współgrał z naszą marką i był jej integralną całością. Unikajmy jednak kiczu, przesady i tandety, które z pewnością nie wpłyną pozytywnie na wizerunek marki. Projektując szyld, nawiążmy współpracę z profesjonalną agencją reklamową PSP Studio, której doświadczenie i wiedza pozwoli nam to na dopracowanie projektu w najmniejszych szczegółach, dzięki czemu efekt końcowy będzie wyglądał profesjonalnie.