Jaka powinna być skuteczna reklama zewnętrzna?

Jaka powinna być skuteczna reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna kojarzona z krzykliwymi banerami, nachalnymi plakatami czy innymi uciążliwymi dla odbiorcy formami, nie ma nic wspólnego ze skuteczną promocją firmy i zdrowym marketingiem. Co prawda takie materiały rzucają się w oczy, ale zamiast przyciągać raczej odpychają. Budują negatywny obraz marki i w gruncie rzeczy nakłady finansowe na kampanie okazują się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto.

Ze względu na duże natężenie reklam i zaśmiecenie przestrzeni niskiej jakości szyldami i ofertami, w 2015 roku została uchwalona ustawa „krajobrazowa” nadająca gminom prawo do tworzenie szczegółowych uchwał dotyczących dopuszczalnych form reklamy w przestrzeni publicznej. Zastanawiając się nad kampanią promocyjną, należy uwzględnić ten fakt w projekcie.

5 cech skutecznej kampanii

Skuteczna akcja promocyjna wcale nie musi odbywać się na ulicach. Jednak decydując się na outdoor warto uwzględnić następujące czynniki:

  1. Mniej znaczy więcej – minimalizm jest koniecznością, ze względu na specyfikę miejsca w których materiały są publikowane. Ludzie w pośpiechu mijający plakat czy kierowcy z oddali widzący baner nie mają czasu na czytanie długich sloganów czy odgadywanie intencji grafika. To dlatego niejednokrotnie kampanie są rozłożone w czasie i polegają na dokładaniu elementów do utrwalonej już w świadomości konsumenta treści.
  2. Właściwa lokalizacja – to taka, w której przebywa grupa docelowa. Nie zawsze oznacza to najbardziej ruchliwą przestrzeń. Reklamą zewnętrzną nazywamy również tablicę informacyjną przed biurowcem czy sklepem. Jeśli to tylko możliwe skuteczniejsze będzie umieszczenie estetycznej wizytówki w pewnej odległości od wejścia głównego, przy którym potencjalny klient może mieć opory, aby się zatrzymać na dłużej.
  3. Dobra widoczność – należy sprawdzić czy z odpowiedniej odległości można odczytać przekaz. Nie oznacza to, że trzeba stosować krzykliwe kolory i ogromne formaty. Często schludne, niewielkie loga i krótkie hasła są bardziej skuteczne, jeśli się wyróżniają na tle innych i pozwalają skojarzyć produkt z marką. Aby zwiększyć widoczność warto zwrócić uwagę na zastosowaną czcionkę i materiały.
  4. Baw się symbolami – obrazy dłużej zostają w pamięci, niż długi tekst. Mogą też działać na emocje i budzić skojarzenia. To dlatego są tak chętnie stosowane w marketingu.
  5. Jakość przede wszystkim – to ona, a nie ilość będzie wpływała na wzrost sprzedaży. Czynnik ten dotyczy nie tylko przekazywanych treści. Równie istotne jest stosowanie jakościowych materiałów. Wyblakłe szyldy, podarte plakaty czy odbijające światło, słabo widoczne reklamy nie będą miały takiej siły przekazu.

Planując następną kampanię, zastanów się czy spełni ona te wymagania. Dobrze zwrócić się do firmy ZnajdzReklame, która zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych. Odpowiednio poprowadzona kampania, będzie źródłem zysków i długo zostanie w pamięci odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *