Jaka forma reklamy będzie najskuteczniejsza dla geodety?
Obecnie w czasach rozwoju technologii mamy coraz więcej możliwości, aby docierać do klientów. Z jednej strony jest to dobre, ponieważ możemy pozyskiwać klientów z wielu różnych miejsc, natomiast z drugiej strony jest to problematyczne, ponieważ reklama z dnia na dzień jest coraz droższa. Dzisiaj dowiesz się o kilku źródłach pozyskiwania klientów dla geodety i wybierzesz najlepsze rozwiązanie dla siebie.
Jakie mamy dostępne formy reklamy dla geodety?
Najszybszymi reklamami są oczywiście reklamy rozliczenie za kliknięcie, czyli tak zwane reklamy Pay Per Click. Takie reklamy możemy kupić najszybciej w Google AdWords lub na Facebook Ads. Są to obecnie największe źródła reklamowe dostępne w całym internecie. W jednym i drugim przypadku musimy podejść do reklamy w inny sposób, ponieważ Google AdWords reklamujemy się na słowa kluczowe, a na Facebooku wybieramy grupę docelową na podstawie zainteresowania naszych klientów.
Google AdWords
Z Google AdWords możemy dokładnie wyświetlić się na frazę kluczową, którą nasz klient wpisuje w Google np. „usługi geodezyjne”, więc jest to bardzo szybka forma dotarcia do klienta, ale z drugiej strony musimy wiedzieć także o tym, że konkurencja na te najczęściej wyszukiwane słowa będzie bardzo duża, a przez to droga jest reklama.
Na Facebooku natomiast musimy wybrać odbiorców naszej reklamy po zainteresowaniach, czyli musimy dokładnie wiedzieć, w jakim wieku jest nasz klient, jaką ma płeć i czym się interesuje. Możemy także zaimportować własną listę adresową czy też listę klientów korzystających z usług geodezyjnych do Facebooka i reklamować się tylko do swoich klientów lub subskrybentów. Możemy także z listy wydzielić tylko najlepszych klientów i jeżeli mamy ich minimum 100 to Facebook pozwoli nam na stworzenie podobnej grupy odbiorców, dzięki czemu reklama będzie również skuteczna.
Prowadzenie Bloga/serwisy społecznościowe
Trzecim sposobem na zaistnienie w internecie jest prowadzenie bloga i rozwiązywanie problemów swoich klientów. Takie serwisy jak Google oraz inne serwisy społecznościowe żyją dzięki temu, że ludzie publikują na nich swoją treść. Możemy to także wykorzystać prowadząc bloga firmowego i pomagając swoim klientom, opisując ich problemy, dając rozwiązania i inspirując oraz motywując do działania. Pisać proste artykuły takie jak: „ile kosztują usługi geodezyjne” lub „ile kosztuje wytyczenie działki rolnej”
Reklama Video
Jeszcze jeden tak bardzo dobrym sposobem promowania siebie w internecie jest reklama wideo. Tak samo, jak tworzymy treść na bloga firmowego, tak samo możemy rozwiązywać problemy naszych klientów nagrywając do tego krótkie wideo i udostępniając je bezpłatnie w serwisie YouTube. Możesz nawet podejrzeć konkurencje w swojej branży i zobaczyć jak oni robią filmiki i zrobić na ich podstawie, tylko że dużo lepsze.
Jaka forma reklamy będzie najskuteczniejsza dla geodety?
Nigdy nie możesz ufać żadnego systemowi reklamowemu, ponieważ praktycznie co rok zmieniają się przepisy i złamanie jakiegokolwiek przepisu z regulaminu blokuję Ci automatycznie konto i tym samym, jeśli korzystałbyś tylko z jednego źródła pozyskiwania klientów, to Twój biznes upadły z dnia na dzień. Dlatego najlepiej wybrać wszystkie dostępne tutaj formy reklamy i korzystać z każdej z nich na przemian.
Nie ulega wątpliwości, że najlepszą formą reklamy dla geodety jest jego praca. Rzetelnie i solidnie wykonywane usługi to dzisiaj rzadkość, dlatego osoby, które wykonują profesjonalnie swoje zadania są chętnie zatrudniani do różnych zleceń. W geodezji jednym z najlepszych specjalistów jest Pan Witold Witkowski – geodeta z Poznania.