Jak zareklamować salon kosmetyczny
Reklama najczęściej kojarzy się nam z wyidealizowanymi obrazkami w kolorowych magazynach, także dynamicznymi filmami emitowanymi w blokach reklamowych komercyjnych stacji telewizyjnych – to wszystko oczywiście nie do końca, zbyt wiele ma wspólnego z rzeczywistością. To co o niej wiemy, to głównie dwa fakty. Jest ona bardzo droga, a przy tym bardzo skuteczna. W końcu aż sami sięgamy po reklamowane produkty na sklepowych półkach. Więc reklama z pewnością działa.
Co zatem należy zrobić , aby w przyzwoitych pieniądzach zareklamować dosyć skutecznie Salon Kosmetyczny? W jaki sposób postępować, by się to udało?
Oto więc kilka praktycznych porad, w jaki sposób można wypromować gabinet kosmetyczny. Jak również zyskać nowe klientki , oraz jak zatrzymać przy sobie najlepsze z nich.
MIEJSCE
Zgodnie ze starożytną zasadą handlu mówiącą, iż najważniejsze jest miejsce. Musi być ono widoczne, oraz uczęszczane przez ludzi.
W obecnych czasach niewiele się jednak w tejże kwestii zmieniło. Może tylko tyle, iż samo niezłe miejsce to jednak dopiero połowa sukcesu. Musi być ono jeszcze dobrze, a także widocznie oznaczone.
Potencjalne klientki niezwykle często przechodzą obok Twojego Salonu, może nawet wówczas nie są jeszcze klientkami, jedna mogą nimi się stać. Jak to się dzieje ? Załóżmy więc, iż one są korzystają z usług innego gabinetu, mają tam już nawet umówioną wizytę, jednak tu się okazuje nagle , że ich kosmetyczka ma grypę. Co wówczas zrobią ? Poszukają innego gabinetu , natomiast jeśli usługi okażą się dobre być może będą go znacznie częściej odwiedzać. Wróćmy jeszcze raz na moment do poprzedniej sytuacji, zatem w przypadku grypy kosmetyczki, do którego salonu się wówczas udadzą ? A no z pewnością do tego, którego lokalizację znają oraz pamiętają. To zjawisko w marketingu nosi nazwę „top mind”.
Porada numer jeden głosi aby dobrze oznaczyć swój gabinet, w witrynach wieszaj plakaty z promocjami i ofertami specjalnymi. Trzeba bowiem dać się zauważyć oraz zapamiętać !
Dla nikogo nie jest tajemnicą, iż media społecznościowe to ostatnio najmodniejsza oraz najbardziej trendy forma reklamy.
Facebook stosuje geotargetowanie, a więc pozwoli Ci dotrzeć z reklamą do osób mieszkających w odległości 20 km od Twojego salonu. W przypadku, kiedy jesteś biegła w Facebooku to wówczas z założeniem Fanstrony doskonale poradzisz sobie sama, a to w jaki sposób zareklamować się na tym portalu społecznościowym znajdziesz w wielu tutorialach.
Stosując się do zasady numer dwa: Spróbuj 3-miesięcznej akcji na Facebooku. Otwórz zatem Fanstronę, zamieszczaj tam 10 postów miesięcznie oraz wykup geotargetowaną reklamą. Koszt miesięcznej reklamy wynosi około 250 złotych. Prowadzenie Fanstrony przez agencję reklamową to koszt od 500 do 1500 zł miesięcznie.
Wyszukiwarka Google to to doskonały nośnik reklamowy, ponadto bardzo skuteczny. Za opłatą Google umieści link do Twojego gabinetu w wyszukiwarce. I co istotne – Ty płacisz tylko za efekt.. Taka oto opcja nazywa się w marketingu CPC (a więc – koszt za kliknięcie).
Porada numer trzy : Zatem by skorzystać z wyszukiwarki Google należy posiadać własną stronę internetową. W przypadku kiedy chcesz umieścić reklamy w Google wystarczy połączyć się z konsultantem pod numerem 800 702 373. Konsultant wówczas przygotuje dla Ciebie promocję w wyszukiwarce.
Ile to kosztuje ? Jest to około 250 zł miesięcznie. A jeśli się zwróci, wówczas możesz spokojnie zwiększyć miesięczny budżet na taką formę reklamy.
ULOTKI
Ludzie „kanapki” – w taki oto sposób Amerykanie nazywają osoby rozdające ulotki, nazwa ta pochodzi z czasów, kiedy takie osoby obowiązkowo były pomysłowo przebierane. Między innymi za kanapki. Od tego czasu, gdy wymyślono tę formę promocji jest ona niezmiennie bardzo skuteczna.
Porada numer pięć : Wydrukuj więc ulotki z kuponem rabatowym. Wynajmij sobie dwie hostessy, przekaż im istotne informacje o swoim gabinecie, tak by potrafiły opowiedzieć o usługach, które właśnie polecasz. Powiedz im, by wyławiały z tłumu zadbane kobiety, Twoje potencjalne klientki. Postaw je w jakimś ruchliwym miejscu, bądź wykup w sobotę miejsce w galerii handlowej. Wskazane jest ubrać je w koszulki z nazwą Twojego salonu. Dzień pracy hostessy przy rozdawaniu ulotek kosztuje około od 100 do 200 zł. Natomiast koszulki kupisz na Allegro już za 50 złotych.
PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE
Oprócz poszukiwania nowych klientek bardzo istotne jest utrzymanie tych istniejących. Pamiętaj , iż to o nie będzie zabiegać Twoja konkurencja. Programy lojalnościowe to doskonała metoda, jak uchronić swoje najlepsze klientki przez innymi salonami kosmetycznymi.
Porada numer sześć: Wymyśl więc korzystny program lojalnościowy dla Twoich stałych klientek. Mogą to być na przykład punkty zamieniane na produkty kosmetyczne, bądź na przykład akcja „co dziesiąty zabieg gratis”. Pamiętaj , iż taki program nie może mieć formy losowania. Gry losowe są w naszym kraju koncesjonowane,natomiast ich organizacja bez pozwolenia Izby Celnej zagrożona jest dosyć wysokimi karami skarbowymi.
Jak widać sposobów na promocję jest naprawdę bardzo dużo. Oczywiście nie trzeba od razu realizować wszystkich punktów z listy, ale wybrać kilka w danym przypadku najlepszych, i w nie odpowiednio zainwestować. Proces ten może być stopniowy oraz przebiegać etapami. Rozpoczynając działania, na początek wybierz te rozwiązania, które to będą dla Ciebie najbardziej przystępne.
Nawet najlepsza reklama nie zapewni salonowi kosmetycznemu klientek jeśli gabinet będzie używał kosmetyków niskiej jakości. Każdy dobry salon kosmetyczny powinien korzystać z kosmetyków najwyższej jakości.