Jak skutecznie reklamować szkolenia menadżerskie?

Jak skutecznie reklamować szkolenia menadżerskie?

Szkolenia menadżerskie to bardzo specyficzna nisza, dlatego równie specyficzne muszą być narzędzia wykorzystywane do promowania tych kursów. Trzeba wiedzieć gdzie „uderzyć”, by trafić w odpowiedni target i wyróżnić się na tle innych szkoleniowców. Pomogą w tym niżej wymienione wskazówki. Zapraszamy do lektury!

Od czego zacząć?

Opracowanie skutecznego kursu, który zaspokaja zapotrzebowanie wybranej branży jest tylko początkiem długiej podróży w kierunku uczynienia danego szkolenia zyskownym. Aby wypełnić swój kurs z uczestnikami, potrzeba przede wszystkim wieloaspektowego podejścia do marketingu. Aby zwiększyć zasięg swojego szkolenia i zapewnić, że osoby szukające kursów szkoleniowych w danej branży odnajdą Twój – musisz wiedzieć o istnieniu wszystkich kanałów marketingowych, których możesz użyć.

Internet – oczywiście

Sieć internetowa pomaga bezpośrednio sprzedawać produkty szkoleniowe:

  • firmom
  • menedżerom
  • osobom fizycznym

Są nawet liczne strony, na których można prezentować swoje kursy i publikować opisy kursów, a poza tym można skorzystać dodatkowo z różnych opcji marketingowych, w tym umieszczenia swojej oferty na liście „Wybrane kursy”, w ramach reklam typu pay-per-click oraz korzystając z schematu przekierowania, który pozwala użytkownikom bezpośrednio kliknąć na stronę internetową lub w podany adres e-mail.

Social media

Społeczne platformy medialne, takie jak Facebook i Twitter, są idealnym miejscem do nawiązania współpracy z docelową grupą odbiorców. Platformy te nie tylko pozwalają wzmacniać treść za pośrednictwem działań w branży, ale także pozwalają na poznanie potrzeb edukacyjnych potencjalnych uczestników. Zamiast prowadzić kampanię typu hard-sell z wykorzystaniem mediów społecznościowych, lepiej starać się dostarczać prawdziwie wartościowe treści, takie jak np. szczegółowe informacje na temat wymagań edukacyjnych związanych z określoną karierą zawodową. Nie chodzi o to, by korzystać z mediów społecznościowych, aby wymusić zainteresowanie, trzeba obrać mądrą taktykę i trzymać się jej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *