Jak skutecznie reklamować szkolenia menadżerskie?
Szkolenia menadżerskie to bardzo specyficzna nisza, dlatego równie specyficzne muszą być narzędzia wykorzystywane do promowania tych kursów. Trzeba wiedzieć gdzie „uderzyć”, by trafić w odpowiedni target i wyróżnić się na tle innych szkoleniowców. Pomogą w tym niżej wymienione wskazówki. Zapraszamy do lektury!
Od czego zacząć?
Opracowanie skutecznego kursu, który zaspokaja zapotrzebowanie wybranej branży jest tylko początkiem długiej podróży w kierunku uczynienia danego szkolenia zyskownym. Aby wypełnić swój kurs z uczestnikami, potrzeba przede wszystkim wieloaspektowego podejścia do marketingu. Aby zwiększyć zasięg swojego szkolenia i zapewnić, że osoby szukające kursów szkoleniowych w danej branży odnajdą Twój – musisz wiedzieć o istnieniu wszystkich kanałów marketingowych, których możesz użyć.
Internet – oczywiście
Sieć internetowa pomaga bezpośrednio sprzedawać produkty szkoleniowe:
- firmom
- menedżerom
- osobom fizycznym
Są nawet liczne strony, na których można prezentować swoje kursy i publikować opisy kursów, a poza tym można skorzystać dodatkowo z różnych opcji marketingowych, w tym umieszczenia swojej oferty na liście „Wybrane kursy”, w ramach reklam typu pay-per-click oraz korzystając z schematu przekierowania, który pozwala użytkownikom bezpośrednio kliknąć na stronę internetową lub w podany adres e-mail.
Social media
Społeczne platformy medialne, takie jak Facebook i Twitter, są idealnym miejscem do nawiązania współpracy z docelową grupą odbiorców. Platformy te nie tylko pozwalają wzmacniać treść za pośrednictwem działań w branży, ale także pozwalają na poznanie potrzeb edukacyjnych potencjalnych uczestników. Zamiast prowadzić kampanię typu hard-sell z wykorzystaniem mediów społecznościowych, lepiej starać się dostarczać prawdziwie wartościowe treści, takie jak np. szczegółowe informacje na temat wymagań edukacyjnych związanych z określoną karierą zawodową. Nie chodzi o to, by korzystać z mediów społecznościowych, aby wymusić zainteresowanie, trzeba obrać mądrą taktykę i trzymać się jej.