Jak sklep narciarski może utrzymać poziom sprzedaży podczas kryzysu?
Nie bez wątpienia mówi się, że reklama jest prawdziwą dźwignią handlu. Pozwala nie tylko uzyskać nowych potencjalnych klientów, którzy przyczynią się do zwiększenia zysków oraz rozpowszechnienia dobrego wizerunku firmy, ale również pozwala na zatrzymanie starych i zadowolonych z proponowanych produktów bądź usług klientów. Jest to niezmiernie ważne przede wszystkim dla wszystkich tych sklepów, które w swojej ofercie posiadają przede wszystkim tak zwany sprzęt sezonowy, który jest popularnym towarem jedynie w określonych miesiącach roku, jak na przykład sklep narciarski contingent.pl oferujący narty oraz akcesoria przeznaczone dla wszystkich wielbicieli zimowego spędzania czasu na ośnieżonych stokach.
Reklama oraz firmowy marketing
Obecny rozwój technologii niesie ze sobą bardzo dużo możliwości, które można w prosty i skuteczny sposób wykorzystać w firmowym marketingu oraz reklamie. Przede wszystkim reklamy na temat firmy i proponowanych produktów można umieścić w wielu miejscach. Obecnie bez wątpienia jednym z najlepszych nośników informacji są media internetowe. Ich główną zaletą jest dalekosiężność. W krótkim czasie za pomocą portali społecznościowych, blogów czy platform promujących sklepy internetowe można dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów. Dodatkowo odpowiednio przeprowadzona akcja reklamowa, która nie tylko promuje usługi firmy oraz zachęca do ich skorzystania, ale także utrzymuje pozytywny kontakt z klientem jest z góry skazana na sukces i wielkie powodzenie.
Jedną z najłatwiejszych form reklamy jest stworzenie firmowego profilu (tak zwanego fanpage) na największych portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Organizacja konkursów (na przykład polegających na wymyśleniu kreatywnego hasła promującego firmę) w których nagrodą są firmowe produkty, pozwala zachęcić obserwatorów do czynnego tworzenia dobrego wizerunku marki, który bez wątpienia wpływa na utrzymanie ciągłości sprzedaży oraz wyróżnienia się na tle konkurencji, a tym samym zwiększenia zysków. Przy tworzeniu reklamy i marketingu internetowego warto postawić przede wszystkim na regularność oraz dobry kontakt z klientem, a także stosowanie się do wskazówek czy uwag, które pojawiają się na łamach profilu i w wiadomościach prywatnych. Dobra obsługa klienta w sklepie internetowym także znacznie wpływa na popularność danej marki oraz firmy.
Obecność sklepu narciarskiego w tzw „starych mediach”
Utrzymaniu poziomu sprzedaży sklepu narciarskiego podczas kryzysu sprzyja także obecność w tak zwanych „starych mediach” – mowa tutaj przede wszystkim o gazetach (nie tylko czasopismach branżowych, ale także powszechnych gazetach, które są często wybierane przez ludzi jako lektura do porannej kawy) oraz reklamach puszczanych w telewizji czy w radiu. Realizując kampanię reklamową warto także rozważyć ideę ulotek – zarówno tych wręczanych do ręki na deptakach czy galeriach, jak i tych rozprowadzanych w formie kolportażu ulotek po blokach mieszkalnych i domach).
Kolejnym doskonałym sposobem na promocję sklepu oferującego sprzęt narciarski jest wykupienie przydrożnych reklam oraz bilboardów umieszczonych w centrum miasta i w ważnych oraz często uczęszczanych punktach kultury.