Jak reklamować szkolenia biznesowe w Internecie?
Firmy szkoleniowe, w zależności od specyfiki biznesu, ale także od przyjętej strategii marketingowej, stosują bowiem różne narzędzia do promowania ofert szkoleniowych w internecie.
Są one obecne w katalogach szkoleń,a także wysyłają mailingi do własnych baz , bądź też zamawiają kampanie e-mailingowe. Stosują linki sponsorowane, bannery bądź publikują artykuły sponsorowane w odpowiednich portalach branżowych.
Poniżej omawiam zatem w kilku punktach, w jaki sposób efektywnie wykorzystać katalog szkoleń do promowania oferty szkoleniowej.
1. Teksty marketingowe
Teksty marketingowe odnośnie szkoleń publikowanych w internecie powinny być zatem zredagowane w odmienny sposób, aniżeli w folderze papierowym
Internauta w całkiem inny sposób czyta, a także odbiera tekst, który był pisany na monitorze aniżeli w papierowym folderze. Dlatego tak istotne jest, by teksty absolutnie nie były przekopiowane z ofert plików Word, bądź też PDF. Odpowiednio dobrze zredagowany tekst bowiem zwiększy szanse na to, iż internauta zapozna się z nim szczegółowo. Odpowiednio, poprawnie sformatowany, ale niedługi, a także przejrzysty tekst z pewnością zachęci go do przeczytania całości.
2. Dopasuj zatem odpowiednio tytuł szkolenia
Zmodyfikuj tytuł w taki oto sposób, aby był krótki oraz zawierał wszystkie ważne słowa kluczowe. To już po nich bowiem użytkownik oraz Twój potencjalny klient trafi do opublikowanej oferty.
Pamiętaj, iż:
- wyszukiwarki w katalogach, czyli jako w pierwszej kolejności wyszukują haseł w tytule, ale jednak dopiero następnie w opisie.
- oferty szkoleniowe, które to są publikowane przez Ciebie w katalogu szkoleń dostępne bowiem są także w wynikach wyszukiwania w Google oraz w zupełnie innych wyszukiwarkach,takich jak na przykład Netsprint, czy Bing.
3. Przeredaguj poprawnie opis szkolenia
Pamiętaj, że:
- Internauta całkiem inaczej czyta, a także przyswaja tekst czytany na monitorze, zatem przygotuj dosyć zwięzły, konkretny oraz dobrze sformatowany tekst (pogrubienia, akapity)
- Pierwsze 100-200 znaków opisu bowiem przekazywane jest do wyszukiwarek do zaprezentowania w wynikach. Użyj więc w nim słowa kluczowe, które to najlepiej oddają temat szkolenia.
- Wyszukiwarki (w katalogu jak oraz zewnętrzne na przykład Google) też wyszukują hasła w opisie!
4. Dodaj ważne informacje o trenerze
- Pamiętaj, iż klienci najczęściej wybierają szkolenie bardziej ze względu na trenera, a nie samą firmę.
- Nie kopiuj jednak całego CV trenera oraz jego pełnego życiorysu. Wystarczy tylko krótka notka zawierająca podsumowanie specjalizacji, a także ilości godzin przepracowanych, życiowe motto czy też hobby.
- Dobrym pomysłem jest na pewno dodanie zdjęcia trenera – ponieważ to uwiarygadnia, a także buduje pierwszą więź z potencjalnym klientem.
- Daj też wybór użytkownikowi. Jeśli on chce poznać więcej szczegółów, zamieść wówczas link do profilu trenera w wybranej sieci społecznościowej (jak na przykład Goldenline)
5. Wprowadź też dane kontaktowe
Jeżeli właśnie w Twojej firmie różne osoby odpowiadają za różne szkolenia, to w opisie oferty podaj też dane kontaktowe do osoby, która to odpowiada za określone szkolenie. Zdecydowanie ułatwisz więc tym samym sposobem kontakt.
Na koniec, jednak pamiętaj o dobrze skonstruowanym opisie firmy w wizytówce.
Dodaj logo,a także opisz specjalizację firmy, czy też listę klientów.
Sposobów jest zatem wiele, warto zastosować się do powyższych porad, bądź wybrać te, które w danym przypadku wydają się być najskuteczniejszym rozwiązaniem.
Chcesz wiedzieć, jak zostać copywriterem, i zarabiać na pisaniu? Sprawdź: https://internetoweportfolio.pl/jak-zostac-copywriterem/