Etapy przygotowania odpowiedniej reklamy

Etapy przygotowania odpowiedniej reklamy

Działalność promocyjna przedsiębiorstw ma na celu poinformowanie klientów o zaletach danego produktu. Aby kampania promocyjna oraz reklamowa przyniosła pożądane skutki muszą być to działania przemyślane oraz dobrze zorganizowane. Nie wystarczy zatrudnić odpowiedniego fachowca, który posiada dużą kreatywność i w pięć minut wymyśli nam ciekawy spot reklamowy. Opublikowana reklama nie musi podobać się kierownictwu lub właścicielowi firmy, lecz musi przemawiać do grupy docelowej, a więc do osób, które będą kupowały dany produkt. Jeżeli tematem reklamy ma być płyn do kąpieli niemowlaków lub kaszka dla dzieci, a w gronie menedżerów firmy nie ma ani jednej osoby posiadającej styczność w swoim życiu osobistym z dziećmi to wówczas mogą oni kierować się przy ocenie niewłaściwymi kryteriami.

Jak stworzyć dobrą reklamę?

Spot reklamowy powinien być poprzedzony badaniami marketingowymi. Służą one zdobyciu informacji na temat tego co potencjalni klienci wybranego produktu cenią sobie najbardziej. Są osoby, które ze względu na ograniczenia związane ze swoim budżetem biorą pod uwagę jedynie niską cenę, a są też tacy, dla których priorytetowe znaczenie ma dobra jakość. Czasem ważna jest moda lub niepowtarzalność i innowacyjne rozwiązania. Aby dowiedzieć się tego wszystkiego należy zapytać osoby, które mieszczą się w grupie potencjalnych klientów o ich zdanie na ten temat. Pozwoli to specjalistom od reklamy określić na jakie cechy produkty muszą oni zwrócić największa uwagę. Działania związane z promocją oraz reklamą obejmują w następnej kolejności wymyślenie odpowiedniego spotu reklamowego, który będzie odpowiedzią na preferencje konsumentów. Następny etap to ocena tego spotu przez specjalnie dobraną do tego grupę osób. Są to potencjalni konsumenci tego produktu, a więc osoby które w przypadku produktów dla dzieci i niemowląt posiadają dziecko w danej grupie wiekowej, w przypadku produktu przeznaczonego dla psa posiadają czworonoga. Jedynie dobranie odpowiedniej grupy tzw. fokusowej pozwoli na zdobycie rzetelnej oceny sporządzonej reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *