Dlaczego pierwsze wrażenie w biznesie jest tak ważne?

Dlaczego pierwsze wrażenie w biznesie jest tak ważne?

Pierwsze wrażenie jest wszystkim – w codziennym życiu i relacjach międzyludzkich. Szczególnie ważne jest pierwsze wrażenie w biznesie, gdzie stale poznajemy coraz to nowych klientów. Sami wiecie, że na podstawie krótkiego spotkania wiele można o nich powiedzieć. Taką siłę ma pierwsze wrażenie. To jak będą odbierać nas inni zależy wyłącznie od nas samych i od wrażenia jakie na nich zrobimy. Warto zatem wykorzystać te pierwsze kilka sekund podczas zawierania znajomości aby zrobić dobre wrażenie na kliencie i przyciągnąć go w ten sposób do swojej firmy. Co trzeba zrobić aby dobrze się zaprezentować?

Jak dzięki pierwszemu wrażeniu zyskać klienta?

Bardzo istotnymi elementami w biznesie jest wygląd, przywitanie i uścisk dłoni. Elementy te powodują pozytywne lub negatywne wrażenie jakie wywieramy na potencjalnych klientach. Pierwsze wrażenie, które trwa zazwyczaj kilka sekund decyduje o pozyskaniu klienta dla firmy. To właśnie ten moment decyduje o tym, że klient zapamięta Cię w określony sposób na długo. Wielu początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego jak to jest ważne, aby z powodzeniem rozwijać firmę. Nasuwa się pytanie: w jaki sposób każdy prowadzący firmę powinien przygotować się do spotkania biznesowego?

Na co powinien zwrócić szczególną uwagę?

Szykując się na ważne spotkanie zwrócić należy uwagę na ubiór odpowiednio dopasowany do sytuacji. Przed każdym spotkaniem warto zdobyć trochę informacji o osobie z którą się spotykamy. Na spotkanie nie możemy się spóźnić i powinniśmy mieć ze sobą wszystkie potrzebne dokumenty, posegregowane i zapakowane w opakowania tekturowe, sztywne. Podczas powitania na naszych ustach powinien zagościć uśmiech a wymiana uścisków dłoni powinna być pewna. Nie możesz pokazać rozmówcy, że się denerwujesz czy boisz. Podczas rozmowy ważne jest, aby nie przerywać rozmówcy i cały czas utrzymywać z nim kontakt wzrokowy, gdyż oznacza on uwagę i grzeczność. Często w kontaktach międzyludzkich zastanawiamy się czy powinno się potakiwać. Potakiwanie podczas rozmowy jest oznaką zaangażowania w nią i powinno się to robić. Pamiętaj, że jak się zaprezentujesz podczas pierwszego spotkania, tak zostaniesz oceniony. Pierwsze wrażenie zostaje w każdym z nas na długo a często na zawsze, dlatego jest tak ważne w kontaktach biznesowych.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Każdy z nas ma wpływ na to jak będą go odbierać inni. Warto zatem być uprzejmym, uśmiechniętym i szczerym w rozmowie z potencjalnym klientem lub kontrahentem. Podczas spotkania można również pozostawić swoją wizytówkę. Często firmy inwestują w materiały reklamowe, produkują opakowania tekturowe lub papierowe torby ozdobne z logo firmy. Zamawiają gadżety, które później rozdają klientom, aby ich w ten sposób wyróżnić i pozyskać dla swojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *