Czym jest Custom Publishing?

Czym jest Custom Publishing?

Custom publishing to jedno z popularnych narzędzi marketingowych, które wykorzystuje techniki wydawnicze w celu osiągnięcia określonych celów. Do celów tych najczęściej zaliczamy:

  • osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w zakresie pozyskiwania nowych klientów
  • budowanie lojalności
  • zwiększanie świadomości marki
  • budowanie pozytywnych relacji pomiędzy pracownikami firmy

Do czego służy Custom publishing?

Custom publishing służy także : informowaniu, motywowaniu oraz edukowaniu i budowaniu kultury firmowej. Do tego typu wydawnictw głównie zaliczyć możemy magazyny w formie tradycyjnej (papierowej), newslettery, magazyny internetowe, książki, blogi firmowe, katalogi oraz treści w postaci filmów i nagrań do istniejących już publikacji.  Firmy oferujące usługę custom publishing łączą w sobie działania agencji reklamowych, agencji PR  (public relations), wydawnictwa, redakcji oraz drukarni.

Najpopularniejszym rodzajem tego typu publikacji są czasopisma firmowe – w tej grupie uwzględnić można zarówno ekskluzywne i kolorowe magazyny kierowane do potencjalnych klientów firmy, jak również popularne gazetki pracownicze skierowane do osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie.

Chociaż wydawcą tego typu treści jest przedsiębiorca to jego głównym celem oraz zamiarem nie jest zarabianie pieniędzy ze sprzedaży konkretnych magazynów, bądź też katalogów,czy gazetek pracowniczych –  ale budowanie pozytywnych relacji z potencjalnym klientem oraz zachęcenie go do skorzystania z oferty firmy, a także poprawa integracji zespołu i wzrost zaangażowania pracowników w realizację celów firmy, w której pracują.

Agencje custom publishingowe o coraz szerszym zakresie działania.

W momencie kiedy przedsiębiorca decyduje się na wydanie magazynu lub katalogu, czy innego typu treści może on zadanie to wyznaczyć zarówno wyznaczonym do tego celu pracownikom firmy, jak i zlecić jego wykonanie profesjonalnej agencji custom publishingowej. Druga opcja zdaje się być o wiele bardziej korzystną oraz niesie ze sobą wyższa gwarancję sukcesu, bowiem tego typu firmy zewnętrzne to specjaliści w swojej branży. Zlecając im konkretne zadanie do wykonania mamy znacznie większą szansę, iż zostanie ono wykonane w terminie oraz rzetelnie i profesjonalnie.

Idea outsourcingu jest w dzisiejszych czasach niezwykle popularna i stosowana w wielu obszarach działalności – nie tylko wydawniczej, ale także i kadrowo – płacowej, księgowej, rekrutacyjnej, a nawet sprzątającej. W ten sposób pracodawca oszczędza swój cenny czas oraz pieniądze. Przed wyporem agencji custom publishingowej warto jest dokładnie zapoznać się z ofertą kilku firm oraz dokładnie przejrzeć ich przykładowe teksty oraz publikacje – w ten sposób zyskamy pewność, iż powierzamy zadanie związane z tworzeniem publikacji najwyższej jakości specjalistom.

Wybierając agencję custom publishingową koniecznie sprawdź ofertę firmy Grafpa z Krakowa – https://grafpa.pl/custom-publishing/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *