Co powinny zawierać efektywne banery reklamowe?

Co powinny zawierać efektywne banery reklamowe?

Stosunkowo łatwo jest stworzyć baner reklamowy. Jednak zaprojektowanie takiego, który będzie efektywny to całkiem inna para kaloszy. Jest wiele elementów, które składają się na to, iż dany baner spełnia swoje cele. Zatem na czym należy się skupić, aby stworzyć jak najlepszą wersję banera reklamowego?

Identyfikacja wizualna

Bardzo istotna jest identyfikacja wizualna marki, która reklamuje się przy użyciu banera. Co wchodzi w jej skład? Najważniejsze jest logo firmowe, którego styl dobrze by było, aby pasował do całej reszty. Oczywiście koniecznie trzeba je dodać do samego projektu tak, aby odbiorca mógł szybko skojarzyć, o kogo właściwie chodzi w danej reklamie. Kolejnym punktem do odhaczenia jest kolorystyka. Większość marek ma swój zestaw kolorów, które są z nią powiązane. Najlepiej to właśnie ich użyć w procesie tworzenia, aby reklama była jeszcze bardziej spójna. Ostatnim elementem jest typografia, czyli dobór odpowiednich czcionek. Możliwe, że tutaj również nasza marka ma swoje określone typy czcionek, których używa – jeśli tak jest, to należy ich użyć w reklamie. Najłatwiej przed tworzeniem baneru reklamowego zapoznać się z zasadami identyfikacji wizualnej danej firmy. Bardzo dobre i efektywne banery reklamowe są wykonywane przez agencję reklamową Pixel-Projekt – banery Kraków. Zerknij na ich portfolio.

Przejrzystość

Najczęstszym błędem jest tworzenie nadmiaru informacji i dodatków w danej reklamie. W zależności od miejsca zwykle na patrzenie na baner reklamowy poświęcamy minimalny czas, często jest to maksymalnie kilka sekund. Dlatego przekaz musi być mocny i jasny. Akurat w tym przypadku minimalizm jest wskazany. Doskonale będzie użyć jak najmniejszej ilości tekstu do przeczytania. Czasami wystarczy tylko jeden nagłówek, który jednocześnie może być wezwaniem do akcji (call to action). Dzisiaj prostota jest modna i warto z niej skorzystać. Co więcej, minimalizm jest ponadczasowy także raz zrobiony projekt baneru możliwe, iż będzie mógł posłużyć nam dłuższy czas.

Wezwanie do działania

Ostatnią kwestią jest wezwanie do działania, czyli cel naszego baneru reklamowego. Tutaj mamy wiele możliwości, bo wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć. Możemy reklamować jakąś firmę usługową, a naszym CTA (call to action) będzie tutaj podanie numeru telefonu i zachęcenie do skorzystania z niego. Inną możliwością jest podanie adresu firmy i zachęcenie ludzi, aby zjawili się tam i dokonali zakupu. Dzięki banerowi reklamowego możemy zachęcić odbiorców do obserwowania naszego kanału w mediach społecznościowych. Opcji jest multum. Istotne jest, aby wezwanie do działania było łatwe do zrozumienia. Pamiętajmy, iż zwykle mamy kilka sekund uwagi. Należy je wykorzystać w stu procentach!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *