Angielski w biznesie – czy warto się uczyć?
Język angielski stał się nieodłącznym narzędziem komunikacji – zarówno w życiu osobistym, jak i biznesowym. Miliony ludzi komunikują się po angielsku nie tylko w krajach, w których jest on językiem ojczystym. Znajomość języka angielskiego otwiera drzwi do wielu możliwości w rozwoju kariery.
Język angielski – globalny język biznesu
Angielski w biznesie uznawany jest za lingua franca – czyli język, który służy do wspólnej komunikacji między osobami posługującymi się na co dzień różnymi językami ojczystymi. Jego znajomość jest niezbędna do prowadzenia międzynarodowych transakcji i porozumiewania się z klientami, dostawcami oraz partnerami z różnych krajów. Większość transakcji handlowych, konferencji, spotkań i korespondencji w firmach międzynarodowych odbywa się właśnie w języku angielskim.
W wielu branżach znajomość angielskiego stała się kluczowym wymogiem. Firmy międzynarodowe często wymagają znajomości języka angielskiego od kandydatów na najróżniejsze stanowiska. Znajomość angielskiego na poziomie biznesowym zwiększa także szanse na awans w strukturach firmy – angielski jest bowiem kluczowy na wyższych stanowiskach menedżerskich, które często wymagają kontaktu z zagranicznymi klientami lub pracownikami.
Angielski biznesowy – jak się uczyć?
Nauka biznesowego angielskiego wymaga nie tylko rozwijania ogólnych umiejętności językowych, ale także skupienia na branżowych słowach, wyrażeniach i formach komunikacji. Najważniejsze jest specjalistyczne słownictwo, które z pewnością przyda się w wielu sytuacjach. Do nauki biznesowych słówek możesz wykorzystać gotowe fiszki oraz aplikacje mobilne, które umożliwiają naukę tematycznych wyrażeń. Warto zainteresować się też Metodą Aktywnego Mówienia, czyli innowacyjnym kursem językowym online.
Pamiętaj też o tym, aby nie bać się używania języka. Ucz się kilku nowych słówek dziennie i od razu próbuj je stosować w codziennych wypowiedziach – zarówno pisanych, jak i mówionych. Rzuć okiem na takie rozwiązanie jak mów po angielsku – porady dla początkujących (i nie tylko!). Myślę, że takie praktyczne porady mogą Ci pomóc w zapamiętywaniu nowego, branżowego słownictwa.
Otaczaj się językiem biznesowym
Codzienna praktyka języka jest bardzo ważna. Poznanych wcześniej słówek możesz używać nie tylko w pracy – ale także w domowym zaciszu. Ciekawą opcją na praktykę języka jest symulacja biznesowych rozmów telefonicznych, spotkań i negocjacji – także z innymi osobami uczącymi się języka biznesowego. Ćwicz też pisanie formalnych e-maili, raportów czy notatek biznesowych. Zwracaj uwagę na odpowiednią strukturę, ton i profesjonalne wyrażenia.
Słownictwo biznesowe możesz także rozwijać, czytając najróżniejsze materiały biznesowe. Artykuły tematyczne znajdziesz nie tylko w branżowej prasie, ale też na biznesowych portalach w internecie. Regularna ich lektura pomoże Ci oswoić się ze specyficznym słownictwem i formami wyrażeń. W zrozumieniu biznesowego języka mogą pomóc Ci także biznesowe książki o zarządzaniu, finansach, marketingu lub strategii. To także świetny sposób na zdobycie nowej branżowej wiedzy.