We współczesnym świecie, każda kampania reklamowa musi być prowadzona także w social media. Nie ma znaczenia kategoria produktu jaki reklamuje czy branża z jakiej pochodzi nasza usługa. Słynne zdanie „jeśli nie ma Cię na Facebooku to nie istniejesz” można przełożyć także na rynek reklamy. Przedstawiamy zatem najlepsze portale do prowadzenia reklamy w social media.

Facebook

Reklama w social media. 3 serwisy, na których warto być!Tutaj sprawa jest oczywista. Im więcej użytkowników platformy, tym większa liczba osób do których trafi nasza reklama. W tej kategorii Facebook jest bezkonkurencyjny. Na szczęście nie jest to jedyna zaleta portalu. Twórcy pomyśleli również o reklamodawcach i stworzyli szereg narzędzi ułatwiających prowadzenie efektywnej kampanii. Po pierwsze, możemy z imponującą dokładnością wybrać do kogo ma trafiać nasza reklama. Użytkownicy Facebooka udostępniają o sobie mnóstwo informacji, dlatego możesz dobrać sobie grupę docelową nie tylko pod względem wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Kryterium mogą być także zainteresowania a nawet obserwowane strony. Ponadto, sami użytkownicy stają się ambasadorami naszej marki. Dzięki polubieniom, komentarzom, czy braniu udziału w specjalnych wydarzeniach (np. związanych z ofertą dostępną przy użyciu unikatowego hasła z Facebooka) dostarczają nam nowych odbiorców naszej oferty, którzy pochodzą z grona ich znajomych.

Twitter

Reklama w social media. 3 serwisy, na których warto być!Wśród mediów społecznościowych Twitter jest bodajże najtrudniejszym do wykorzystania, jeśli chodzi o kampanie reklamowe. Jeśli jednak będziemy używać go dobrze, może nam przynieść spektakularne efekty. Twitter bowiem najlepiej sprawdza się do tworzenia reklam viralowych. Używanie trendujących hashtagów, odnoszenie się do bieżących wydarzeń i poczucie humoru są kluczem do sukcesu na tej platformie. Natomiast największym zyskiem będzie rosnąca popularność marki. Jest to także idealne miejsce na przełamanie zbyt oficjalnego i sztywnego wizerunku firmy.

Pinterest

Reklama w social media. 3 serwisy, na których warto być!Miejsce inspiracji. Kopalnia pomysłów. Najlepszy portal do prowadzenia marketingu 3.0. Tutaj nie pokazujemy samego produktu, jego cech czy właściwości. Tworzymy potrzeby, pragnienia, promujemy dany styl życia. Pokazujemy jak klient może się dzięki nam rozwijać. To właśnie dlatego tutaj najważniejsza jest grafika. Ładne i interesujące zdjęcia są w stanie sprzedać wszystko. Warto jednak pamiętać o umieszczaniu odnośników. Niestety ta platforma nie jest zbyt popularna w Polsce. Jednakże jest świetnym narzędziem do zdobywania klientów za granicą, gdzie Pinterest jest znacznie bardziej popularny.