W ostatnich latach nastąpiła radykalna zmiana w komunikacji pomiędzy szeroko rozumianym obiektem turystycznym: hotelem, hostelem, pensjonatem  a ich klientem. Właściwie zamilkł całkowicie sposób komunikacji w postaci wykonania telefonu do recepcji danego obiektu turystycznego i zarezerwowania w ten sposób noclegu. Czasami jednak możemy jeszcze natrafić na rezerwacje telefoniczną, jak w wypadku rezerwacji noclegu w Beskidzie Niskim a dokładniej w ośrodku wypoczynkowym w Bieczu (niedaleko Jasła). Wszyscy, my klienci, sięgamy do internetu i poszukując noclegu, bez względu na jak długo robimy to przez internet.

Internetowa rezerwacja miejsc hotelowych

Ten zwyczaj, trend a właściwie już przymus otworzył jednocześnie zupełnie nowe, świeże możliwości, dopiero wtedy internet pokazał, jaki tkwi w  nim potencjał dla hotelarstwa i turystyki. Najpierw dość nieśmiało hotele przeszły na rezerwację tylko internetową (telefoniczna u nielicznych istnieje, ale szczątkowo), potem szukając nowych sposobów promowania i wykorzystując potencjał internetu zaczęły przystępować powoli do nieśmiało funkcjonujących, a aktualnie wszechobecnych portali sprzedaży miejsc hotelowych. 

Dzisiaj my turyści nie wyobrażamy sobie innego sposobu poszukiwania noclegów, niż spędzenie nawet kilku godzin na portalach bookujących pokoje hotelowe. Nie ma dla nas już innej drogi. 

Reklama na specjalistycznych portalach internetowych

I nie ma już innej drogi dla wszystkich obiektów turystycznych niż reklamowanie się na specjalistycznych portalach sprzedających miejsca hotelowe. Taka baza hotelowa tworzy schemat edycji dla każdego obiektu, każdy obiekt ma te same możliwości pokazania wszystkiego co ma najlepsze, zachęcenia klienta do wyboru tej jednej właściwej opcji. Oprócz schematu na portalu istnieje wiele dodatkowych możliwości wpadnięcia w oko klientowi łącznie z pozycjonowaniem. Kiedy my poszukujący miejsc hotelowych widzimy na ekranie zachęcające zdjęcie czy wpis, zawsze na niego klikniemy, przecież właśnie w tym celu usiedliśmy przed komputerem. A każda dodatkowa informacja, dodatkowy impuls otwiera naszą ciekawość. 

W dzisiejszym opanowaniu świata przez internet, w ogromnej i nieskończonej ofercie wszelkich obiektów turystycznych , często o zbliżonej klasie, jeżeli hotel nie wypracuje sobie różnorodnych, wyrazistych i indywidualnych ścieżek komunikowania się z gościem hotelowym, trudno będzie mu funkcjonować na rynku ofert turystycznych.

Zapisz

Zapisz

Zapisz