Rynek szkoleń w Polsce ma już za sobą największy boom. Okres prosperity jaki trwał dobre kilkanaście lat, zakończył się już prawdopodobnie nieodwracalnie. Powodów takiego stanu jest wiele, pierwszy to z pewnością fundusze europejskie, które spowodowały, że część szkoleń dla firm była nieodpłatna. Powód drugi to okrzepnięcie samych firm, którym wcześniej wydawało się, że wysłanie swoich pracowników na szkolenia gwarantuje błyskawiczny sukces firmy.

Kryzys, jaki nastąpił w Europie parę lat latu, uderzył w pierwszej kolejności we wszelkiego rodzaju firmy doradcze i szkoleniowe. Szkolenia przestały być pierwszą potrzebą dla budżetu firmy. Przetrwali najsilniejsi i tacy, którzy potrafili w sposób elastyczny podejść do tematu, i którzy potrafili uaktywnić się w poszukiwaniu zleceniodawców, również zagranicą.

Gdy firma szkoleniowa, o jakiej mówimy, to niewielka firma, która ma do zaoferowania wartościowe szkolenia w Krakowie przygotowane przez profesjonalistów i praktyków z danej dziedziny, warto powalczyć, aby utrzymała się jak najdłużej na rynku i osiągnęła sukces. 

Jak przeprowadzić marketing niewielkiej firmy szkoleniowej z Krakowa?

Odbiorcą szkoleń naszej firmy jest klient zbiorowy. Zatem nie warto tracić czasu i pieniędzy na przypadkową reklamę ulotkową czy plakatową. To nie zadziała. Pierwszym krokiem w celu opracowania ekspansji firmy jest dogłębne zdefiniowanie swojego potencjalnego odbiorcy. Na podstawie przygotowanych szkoleń lub potencjału swoich szkoleń należy pisemnie zdefiniować przyszłego klienta. Gdy jesteśmy gotowi, krok następny to wykonanie bazy danych przyszłych klientów. Oczywiście sytuację ułatwi przygotowanie i umieszczenie na stronie www listy szkoleń: https://szkoleniamaciolek.com/szkolenia-krakow/

Gdy wiemy już do jakiej branży kierujemy nasze szkolenia, nasz marketing można prowadzić dwutorowo. Indywidualnie kontaktując się z konkretną firmą i proponując jej szkolenia lub zbiorowo , próbując zlokalizować wszelkie branżowe targi, wydawnictwa, spotkania biznesowe i tam się promować lub uczestniczyć.

Gdy chcemy skierować ofertę szkoleniową do konkretnego klienta, zaproponujmy mu ofertę mocno zindywidualizowaną. Czyli to najpierw my musimy poznać potencjalnego zleceniodawcę, znaleźć jego słabe strony i spróbować przedstawić mu ofertę wypełniającą lukę w jego firmie. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ szkolenia z natury są schematyczne, dlatego im więcej będziemy wiedzieć o firmie, tym nasza oferta celniej trafi w punkt. 

Dopiero wtedy warto pokusić się o przygotowanie oferty na papierze i najlepiej osobiście dostarczyć ją do firmy, jeżeli to niemożliwe wykorzystać pocztę. 

Zapisz