Hurtownia spożywcza to miejsce robienia zakupów przede wszystkim dla przedsiębiorców, którzy zakupiony towar będą odsprzedawali w swoich firmach oraz bardzo często dla detalistów, którzy robiąc większe zakupy otrzymując preferencyjną cenę.

Reklama hurtowni spożywczej

Aby przygotować się do opracowania przynoszącej największe efekty reklamy , należy odpowiedzieć sobie na pytanie do kogo ma być ona skierowana i na jakim kliencie nam zależy. W przypadku hurtowni spożywczej, największą korzyść przynoszą klienci zbiorowi, przedstawiciele firm, które będą kupować towar w ilościach hurtowych. I dla takiego klienta, w pierwszej kolejności należy opracować plan promocji.

Jest dzisiaj przyjęte, że jakiekolwiek większe zakupy poprzedzają poszukiwania w internecie odpowiedniego towaru. Zatem pierwszym podstawowym elementem reklamy będzie dobra strona www naszej hurtowni. Najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom, którzy przy naszym udziale wykonają taką stronę, będą ją moderować, zadbają o pozycjonowanie i jej stałe ulepszanie. Do strony www i w korelacji z nią należy uruchomić wszystkie pozostałe kanały komunikacji z grupy social media: Facebook, Twitter, Instagram. Ale by przyniosły one skutek, muszą żyć. Warto zdefiniować zadanie moderatora wszystkich tych kanałów na jedną osobę, która będzie wykonywała tylko to zadanie. Dobrym przykładem takiej hurtowni jest Allmark. Warto sprawdzić jak oni reklamują swoją firmę w internecie.

Aby strona www stała się kanałem komunikacji należy pozyskać jej odbiorców, czyli utworzyć kanał subskrypcji dla klientów, którzy z tytułu subskrypcji mogliby mieć profity przy zakupie. W ten sposób pozyskanych już klientów zawiadamiamy o nowościach w naszej hurtowni i przygotowujemy też dla nich specjalną ofertę. Gdy nasza hurtownia osiągnie sukces, można utworzyć aplikację, która będzie pokazywała zawartość naszej hurtowni.

Ze strony www możemy też prowadzić bezpośrednio sprzedaż naszych produktów, ale do tego musimy się dobrze przygotować. 

Jak pozyskać klientów?

Jeżeli rozpoznaliśmy już cały teren, na którym działamy , dzielnicę, miasto, region, warto zdefiniować i wykonać bazę firm, które chcielibyśmy zaprosić do naszej hurtowni i namówić do wykonywania u nas zakupów. Możemy przedstawicieli naszego potencjalnego klienta, np. wszystkie szkoły, sklepy detaliczne, restauracje,  zaprosić do hurtowni, oprowadzić , przedstawić preferencyjne warunki. Powinniśmy przygotować również dla zdefiniowanego klienta materiały drukowane, które zachęciłyby go do zakupu.

Gdy chcemy pozyskać klienta detalicznego, a nie stać nas na kosztowną reklamę w mediach, warto poszukać wszelkich wydawnictw lokalnych, dzielnicowych i wejść z nimi w kontakt.