Nawet szkolenia o najwyższym poziomie kształcenia mogą być mało popularne przez źle prowadzoną reklamę. Tym trudniej jest zaistnieć na rynku nowym firmom, które oferują szkolenia. Stworzenie odpowiedniej pozycji na rynku oraz utrzymanie jej wymaga trudnej walki o klienta, a w przypadku szkoleń dotyczących umiejętności miękkich, jak na przykład obsługa klienta, konkurencja jest bardzo duża. Dlatego jedną z najistotniejszych kwestii jest reklama, która okaże się skuteczna. Zainteresuje, bądź zaintryguje potencjalnych klientów, wzbudzi ich zaufanie oraz wywoła chęć skorzystania z oferty. W jaki sposób i poprzez jakie formy reklamować szkolenia z obsługi klienta przeprowadzane przez firmę szkoleniową Maciołek&Wspólnicy w internecie?

Optymalizacja, czyli widoczność w sieci

Bardzo ważne i zawierające się obecnie w pojęciu reklamy internetowej jest optymalizowanie strony www. Polega ono na sprawieniu, aby witryna znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania przeglądarki. W tym celu stosuje się kilka popularnych metod. Jedną z nich jest content marketing, czyli marketing kładący nacisk na publikowanie materiałów i treści wysokiej jakości, które będą miały styl informacyjny, bądź poradnikowy. Roboty google będą umieszczać takie witryny wysoko w wynikach wyszukiwania ze względu na atrakcyjną treść, która może przyciągnąć i zatrzymać czytelników. Twórcom przeglądarki zależy, aby użytkownicy internetu ufali, iż pierwsze wyniki wyszukiwania będą zawierały przede wszystkim materiały wartościowe. Dlatego warto dodawać na witrynie ciekawe wpisy dotyczące umiejętności w dziedzinie obsługi klienta, na przykład na temat modulacji głosem, mowy ciała, marketingu i wielu innych. Kolejnym sposobem na optymalizacje jest tak zwane SEO, na tę metodę składa się wiele działań, które uwiarygodnią treść strony i pozwolą odpowiednio skatalogować je przez roboty google. Zawiera się w tym tagowanie, opis strony, wizytówka firmy google i wiele innych, jak na przykład odnośniki wewnętrzne oraz zewnętrzne.

Płatna reklama oraz inne sposoby

Do tego służy Google Adwords, który jest skutecznym, ale płatnym narzędziem. Warto prowadzić również profile na portalach społecznościowych, dodawać ciekawe wpisy, interesować treścią potencjalnych klientów, tworzyć grupy osób. Takie portale, jak na przykład Facebook również umożliwiają skorzystanie z płatnej reklamy. Ciekawym sposobem jest także współpraca z blogerami oraz vlogerami, którzy mają swoich fanów, stanowiących dużą liczbę potencjalnych klientów.