Firmy szkoleniowe, w zależności od specyfiki biznesu, ale także od przyjętej strategii marketingowej, stosują bowiem różne narzędzia do promowania ofert szkoleniowych w internecie.

Są one obecne w katalogach szkoleń,a także wysyłają mailingi do własnych baz , bądź też zamawiają kampanie e-mailingowe. Stosują linki sponsorowane, bannery bądź publikują artykuły sponsorowane w odpowiednich portalach branżowych.

Poniżej omawiam zatem w kilku punktach, w jaki sposób efektywnie wykorzystać katalog szkoleń do promowania oferty szkoleniowej.

1. Teksty marketingowe

Teksty marketingowe odnośnie szkoleń publikowanych w internecie powinny być zatem zredagowane w odmienny sposób, aniżeli w folderze papierowym

Internauta w całkiem inny sposób czyta, a także odbiera tekst, który był pisany na monitorze aniżeli w papierowym folderze. Dlatego tak istotne jest, by teksty absolutnie nie były przekopiowane z ofert plików Word, bądź też PDF. Odpowiednio dobrze zredagowany tekst bowiem zwiększy szanse na to, iż internauta zapozna się z nim szczegółowo. Odpowiednio, poprawnie sformatowany, ale niedługi, a także przejrzysty tekst z pewnością zachęci go do przeczytania całości.

2. Dopasuj zatem odpowiednio tytuł szkolenia

Zmodyfikuj tytuł w taki oto sposób, aby był krótki oraz zawierał wszystkie ważne słowa kluczowe. To już po nich bowiem użytkownik oraz Twój potencjalny klient trafi do opublikowanej oferty.

Pamiętaj, iż:

  • wyszukiwarki w katalogach, czyli jako w pierwszej kolejności wyszukują haseł w tytule, ale jednak dopiero następnie w opisie.
  • oferty szkoleniowe, które to są publikowane przez Ciebie w katalogu szkoleń dostępne bowiem są także w wynikach wyszukiwania w Google oraz w zupełnie innych wyszukiwarkach,takich jak na przykład Netsprint, czy Bing.

3. Przeredaguj poprawnie opis szkolenia

Pamiętaj, że:

  • Internauta całkiem inaczej czyta, a także przyswaja tekst czytany na monitorze, zatem przygotuj dosyć zwięzły, konkretny oraz dobrze sformatowany tekst (pogrubienia, akapity)
  • Pierwsze 100-200 znaków opisu bowiem przekazywane jest do wyszukiwarek do zaprezentowania w wynikach. Użyj więc w nim słowa kluczowe, które to najlepiej oddają temat szkolenia.
  • Wyszukiwarki (w katalogu jak oraz zewnętrzne na przykład Google) też wyszukują hasła w opisie!

 4. Dodaj ważne informacje o trenerze

  • Pamiętaj, iż klienci najczęściej wybierają szkolenie bardziej ze względu na trenera, a nie samą firmę.
  • Nie kopiuj jednak całego CV trenera oraz jego pełnego życiorysu. Wystarczy tylko krótka notka zawierająca podsumowanie specjalizacji, a także ilości godzin przepracowanych, życiowe motto czy też hobby.
  • Dobrym pomysłem jest na pewno dodanie zdjęcia trenera – ponieważ to uwiarygadnia, a także buduje pierwszą więź z potencjalnym klientem.
  • Daj też wybór użytkownikowi. Jeśli on  chce poznać więcej szczegółów, zamieść wówczas link do profilu trenera w wybranej sieci społecznościowej (jak na przykład Goldenline)

5. Wprowadź też dane kontaktowe

Jeżeli właśnie w Twojej firmie różne osoby odpowiadają za różne szkolenia, to w opisie oferty podaj też dane kontaktowe do osoby, która to odpowiada za określone szkolenie. Zdecydowanie ułatwisz więc tym samym sposobem kontakt.

Na koniec, jednak pamiętaj o dobrze skonstruowanym opisie firmy w wizytówce.
Dodaj logo,a także opisz specjalizację firmy, czy też listę klientów.

Sposobów jest zatem wiele, warto zastosować się do powyższych porad, bądź wybrać te, które w danym przypadku wydają się być najskuteczniejszym rozwiązaniem. 

Więcej na temat szkoleń biznesowych dowiesz się ze strony https://szkoleniamaciolek.com/szkolenia-biznesowe-krakow/