Reklama jest tak naprawdę wszechobecna w naszym życiu. Jesteśmy skazani na jej oglądanie nie tylko podczas oglądania ulubionego serialu lub programu telewizyjnego, lecz również wysłuchujemy jej podczas słuchania radia lub oglądamy spacerując lub jadąc do pracy. Spędzając leniwe popołudnie na przeglądaniu ulubionej prasy także spotykamy się z reklamą. Tak duża ilość reklamy w naszym życiu bardzo często jest powodem do naszej irytacji. Nie rozumiemy dlaczego musimy być narażeni na tak agresywną działalność promocyjną przedsiębiorstw. Jednak ważne jest dokładne zgłębienie tego tematu, gdyż reklama posiada szereg funkcji oraz zalet, których na co dzień nie dostrzegamy jednak są one dla nas bardzo przydatne. Główną funkcją reklamy jest działalność informacyjna. Ma ona na celu poinformowanie społeczeństwa o nowym produkcie lub nowej marce.

Funkcje Reklamy

Podczas spotu reklamowego są przedstawiane najważniejsze cechy danego produktu. Najczęściej akcentuje się jego zalety względem przedsiębiorstw konkurencyjnych oraz to co klient zyska nabywając go. Dzięki działalności promocyjnej firm znamy produkty znajdujące się w sklepach nawet gdy nie chodzimy do nich zbyt często. Pozwala nam to zaoszczędzić dużo czasu, gdyż nie musimy zasięgać informacji o tym co ciekawego pojawiło się w ostatnim okresie na rynku lub tez jakie zalety ma dany produkt i do czego on służy. Wszystko to już wiemy właśnie dzięki oglądanym mimochodem reklamom. Działalność reklamowa przedsiębiorstw pozwala również na poinformowanie konsumentów odnośnie sytuacji producenta. Jeżeli produkt jest wytwarzany przez firmę z tradycjami, działającą od dwustu lub trzystu lat to takie informacje najczęściej możemy naleźć w spotach reklamowych. Jeżeli jest to firma z całkowicie polskim kapitale, co dla wielu ludzi ma fundamentalne znaczenie to zazwyczaj nie zadajemy sobie trudu aby poczytać specjalistyczną prasę i dowiedzieć się takich rzeczy, lecz informacje te czerpiemy z reklamy. Reklamy zatem pomimo wysokiej częstotliwości emitowania nie posiadają jedynie samych wad. Dzięki nim mamy możliwość zaoszczędzić dużo czasu jaki przeznaczylibyśmy na podjęcie decyzji o wyborze danego produktu.

Funkcje Reklamy Internetowej

Reklama internetowa niesie za sobą kilka podstawowych funkcji. Przede wszystkim ma ona internautę informować o pojawiających się na rynku nowych produktach oraz usługach. Dodatkowo jest ona odpowiedzialna za przypominanie stałym klientom o danym producencie, tak aby klient nie zdecydował się na zaprzestanie korzystania z jego usług. Oprócz tego reklama internetowa skupia się na tym, aby nakłaniać internautów do zakupów, oczywiście nie może to być realizowane w zbyt nachalny sposób, ponieważ wtedy taka reklama może odstraszyć.