Skarpetki to taki skromny drobiazg, którego znaczenia nie da się przecenić. Grzeją, zdobią, są ważnym dodatkiem stylistycznym. Wszyscy ich potrzebują. Są jednak bardzo łatwo dostępne i kupić je można w bardzo wielu miejscach. Z punktu widzenia kogoś, kto chce zarabiać na ich sprzedaży to nie jest dobra okoliczność. Trzeba efektywnie zareklamować swój sklep ze skarpetkami, by przyciągnąć duże grono klientów.

Działania marketingowe w internecie

Duża część działań marketingowych będzie się skupiać na wyszukiwarce. To za jej pomocą użytkownicy internetu poszukują różnych artykułów, w tym także z branży odzieżowej. Można do nich dotrzeć poprzez Google AdWords. Prowadzi się kampanię reklamową w wyszukiwarce. Dobrze jest również zadbać o wysokie pozycje dla sklepu w wynikach organicznych wyszukiwarki. Temu służą działania SEO. Widoczność stronie zapewni też dobra jej optymalizacja. To podstawa promowania sklepu internetowego. Jednym z działań z zakresu SEO i zarazem optymalizacji jest umieszczenie tekstów na stronie sklepu. Mogą to być opisy kategorii, napisane ciekawie i ze słowami kluczowymi. Da się wiele ciekawego napisać i o skarpetkach damskich, męskich, dziecięcych, sportowych i z każdej innej ustalonej kategorii. Dla dobrej pozycji sklepu można pomyśleć o artykułach sponsorowanych. Trzeba wybrać miejsce, gdzie je zamieścić, zadbać o merytoryczną treść i umieścić linki do sklepu.

Social media

W promowaniu sklepu doskonale sprawdzają się media społecznościowe. Warto co i rusz zamieszczać na profilu informacje o produktach oraz różne ciekawostki i przydatne informacje. W okresie zbliżającej się jednej z okazji, kiedy potrzebne są prezenty, warto ułatwić klientom znalezienie ich w swoim sklepie. Temu służy przypomnienie o zbliżającej się okazji oraz pokazanie kilku najciekawszych produktów. Skarpetki to doskonały pomysł na prezent, szczególnie te zabawne, te doskonałej jakości oraz sportowe. Kanałem komunikacji z klientami można także uczynić własny blog, wtedy trzeba będzie dodatkowo jeszcze go prowadzić. Posiadanie profilu w mediach społecznościowych warto potraktować priorytetowo. To łatwy i tani sposób dotarcia do klientów.

W promowaniu sklepu internetowego ze skarpetkami (scarry.pl) doskonale sprawdzi się e-mail marketing. Potrzebne będzie jedynie zgromadzenie bazy adresów tych osób, które mogą być zainteresowane otrzymywaniem wiadomości reklamowych. Warto zachęcać do zapisania się na listę e-mailową. Można też zachęcić do tego poprzez połączenie tego z jakąś korzyścią np. zniżką przy pierwszym zakupie. Prowadząc taką kampanię marketingową ma się łatwą możliwość wykorzystywania okazji typu czas kupowania prezentów albo zmiana pór roku. Trzeba na nie odpowiednio zareagować, przypominając się klientom i oferując im coś ciekawego.