Działalność promocyjna przedsiębiorstw obejmuje bardzo różne formy. Wszystko tak naprawdę zależy od budżetu jakim dysponuje firma. Jeżeli jest to przedsiębiorstwo działające na terenie całego kraju lub o zasięgu międzynarodowym to wówczas promocja odbywa się na szeroką skalę z pomocą różnych kanałów. Natomiast w przypadku mniejszych firm które prowadzą działalność lokalną reklama może być przekazana odbiorom przy użyciu bardzo ograniczonej liczby kanałów.

Reklama w TV

Najdroższą reklamą jest spot telewizyjny. Jego koszty zależą nie tylko od ceny jaką życzą sobie stacje telewizyjne za wyemitowanie krótkiego filmiku reklamowego, lecz także za nagranie takiego spotu, napisanie scenariusza, wyreżyserowanie oraz opłacenie aktorów. Zazwyczaj nie są to osoby profesjonalnie grające w filmach, lecz specjalni amatorzy, którzy posiadają talent do grania lecz nie wykonują tego zawodowo. Działalność promocyjna dużych korporacji opiera się zazwyczaj na nagraniu jednego spotu reklamowego dla wszystkich państw oraz regionów na których działa.

Reklama w Prasie

Gusty i preferencje konsumentów są obecnie na tyle podobne i ujednolicone, że zazwyczaj firma może oszczędzić i nie zajmować się dywersyfikacją treści swoich reklam. Bardzo często wybierana są również reklamy w prasie, której tematyka musi być związana z produktem jaki jest promowany. Nie może dojść do sytuacji, że w magazynie dla dzieci zostanie umieszczona reklama pieluszek dla dzieci lub wręcz odwrotnie w czasopiśmie związanymi z nowymi hitami sezonu w zakresie mody opublikowana będzie reklama dotycząca witamin i odżywek dla sportowców. Działalność promocyjna przedsiębiorstw musi być bardzo dokładnie przemyślana. Jest to bardzo droga działalność w związku z czym musi być pewność, że każda wydana złotówka zwróci się. Firmy coraz częściej odchodzą od standardowych form reklamy w kierunku najnowszych rozwiązań. Nie chcą być postrzegane jedynie jako podmioty produkujące jakiś towar, lecz jako przyjaciel danej społeczności lub grupy osób. Coraz chętniej angażują się w walkę z nowotworami, dofinansowanie domów dziecka lub budowę szkół dla dzieci. Zakładają specjalne fundacje, których działaniem jest oferowanie działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.