Nowa firma musi zaistnieć na rynku, aby mogła osiągać sprzedaż na zadowalającym poziomie. Oznacza to w praktyce poinformowanie klientów o tym, że powstało takie przedsiębiorstwo produkujące dobre jakościowo produkty. Najlepszym na to sposobem jest dobra reklama. Reklamy dostarczają wiedzę o danym wyrobie do klientów za pomocą środków masowego przekazu. Najczęściej duże firmy, które stać na kosztowną kampanię promocyjną decydują się na wyemitowanie spotów reklamowych w godzinach największej oglądalności. Jednak taka promocja związana jest z koniecznością posiadania dużej ilości śródków pieniężnych, co zazwyczaj jest dużym utrudnieniem w przypadku nowo powstałych firm.

Dobra reklama kluczem do sukcesu

Firmy takie jeżeli prowadzą działalność jedynie lokalną, a więc oferują swoje produkty w najbliższej okolicy, na terenach bliskich pod względem geograficznym, powinny również rezygnować z ogólnopolskiej pracy oraz radia. Są to media, które posiadają bardzo wysoki cennik, gdyż docierają do szerokiej grupy osób. Najlepszym rozwiązaniem będzie wyemitowanie reklamy w lokalnej telewizji, lub w prasie przeznaczonej jedynie dla danej aglomeracji lub województwa. Pozwoli to obniżyć koszty działalności promocyjnej i dotrzeć do grupy potencjalnych klientów. Dobra reklama pozwoli na zwiększenie zainteresowani konsumentów produktami nowej firmy. Zazwyczaj na początku prowadzenia działalności występuje problem ze znalezieniem klientów, gdyż bardzo często podchodzi się z dużą rezerwą do nowych wyrobów nieznanych marek. Reklama pozwoli na zapoznanie się konsumentów z nazwą firmy, jej logo przez co będzie ona bardziej rozpoznawalna na rynku. Udając się do sklepu i widząc produkt klient od razu skojarzy, że zna ten wyrób gdyż widział go w reklamie. Jeżeli sposób w jaki zostanie zrealizowana promocja będzie odpowiadał gustom danej osoby to wówczas występuje duża szansa, że zdecyduje się ona zakupić dany produkt. Dobra reklama to tak naprawdę dla wielu firm klucz do sukcesu. W podręcznikach do marketingu można wyczytać nazwy firm, które zaistniały właśnie dzięki oryginalnej i niepowtarzalnej kampanii reklamowej. Nie musi być ona droga. Liczy się pomysł i to aby trafiła do klienta i pozwoliła mu zapamiętać produkt. Niektórzy specjaliści twierdzą nawet, że reklama nie musi podobać się klientowi, może być ona nawet irytująca. Najważniejsze jest aby po jej obejrzeniu klient zapamiętał produkt i markę.