Właściciele stron internetowych chcieliby aby ich witryna była jak najczęściej odwiedzana. Nie jest to zjawisko dziwne i niespotykane, gdyż duża liczba czytelników oznacza duże zainteresowanie oraz docenienie pracy jej autora. Kilka a nawet kilkanaście lat temu informacje o stronach internetowych dotyczących różnych tematyk można było znaleźć w różnych specjalistycznych magazynach. Nie były to pojedyncze adresy poszczególnych firm, lecz kompleksowy spis na przykład stron internetowych związanych z turystyką, służbą zdrowia, szkolnictwem wyższym itd. Natrafienie na taki artykuł oraz takie wiadomości powodowało, że osoby które miały dostęp do zasobów internetu decydowały się na spisanie tych danych. Obecnie taka praktyka jest jedynie historią.

Reklama w internecie

Bardzo rzadko spisujemy interesujące nas strony, a jeżeli już to robimy to są to zazwyczaj pojedyncze adresy. Obecnie wyszukanie strony polega na wpisaniu w okno wyszukiwarki odpowiedniej frazy i pojawiają nam się wówczas interesujące nas wyniki. Osoby, które często odwiedzają jakąś stronę internetową zazwyczaj pamiętają jej nazwę. Lecz co zrobić aby ktoś odszukał naszą witrynę bez znajomości adresu? Duża liczba firm, czy też właścicieli stron internetowych decydowała się na wykupienie powierzchni reklamowych na portalach najczęściej odwiedzanych stron. Jeżeli tematyka danej strony była zbieżna z tematyką naszej to wówczas istniało duże prawdopodobieństwo, że internauta kliknie w pojawiające się na ekranie okienko. Jednak taka działalność jest z reguły bardzo kosztowna. Jeżeli wybierzemy najczęściej odwiedzane portale takie jak onet.pl, interia.pl, czy też nasza-klasa to niestety, ale koszty działalności promocyjnej mogą być zbieżne do wyemitowania w godzinach największej oglądalności spotu reklamowego. Dużo osób zdecydowało się z rezygnacji z tej metody. Jest ona jak najbardziej skuteczna jednak tak naprawdę na taki rodzaj reklamy stać tylko największe firmy. Wykup reklamy w mniejszych portalach, które są rzadziej oglądane jest tańszy, jednak trudno jednoznacznie określić, czy da zadowalający nas wynik. Zazwyczaj mniejsze portale są odwiedzane przez mniejsza liczbę użytkowników Internetu. Aby wyciągnąć jak największe korzyści z tego typu działalności promocyjnej należy gruntownie przeanalizować tematykę wybranej przez nas strony. Musi ona być podobna lub nawet zbieżna z naszą stroną.